Strona główna
Jak napisać CV?
Szukaj:




246257


UWAGA! Ten serwis używa cookies.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.
Oglądasz archiwalny wygląd strony z dnia: 2003-11-24 11:01:16
Widoczne informacje (adresy, nazwiska, numery telefonów itp.) najprawdopodobniej uległy zmianom i mogą nie być aktualne!

Powrót do aktualnego wyglądu

Praktyczne porady jak napisać Curriculum Vitae.

CV to powszechnie używany skrót łacińskiego wyrażenia curriculum vitae i oznacza przebieg życia.
CV to inaczej krótki życiorys, który ma na celu zainteresować pracodawcę Twoją osobą i w konsekwencji doprowadzić do zaproszenia kandydata na rozmowę kwalifikacyjną.

Twoje Curriculum Vitae powinno zawierać:

  • dane personalne (imię, nazwisko, adres, data urodzenia, stan cywilny, numery telefonów: stacjonarny i/lub kierunkowy, e-mail),
  • cel, czyli stanowisko o jakie się ubiegasz,
  • informacje o wykształceniu (ukończone szkoły),
  • prezentację doświadczenia zawodowego,
  • dodatkowe umiejętności (ukończone kursy, szkolenia),
  • zainteresowania,
  • zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

Możesz również uzupełnić dokument referencjami. Jednak nie dołączaj referencji do swoich dokumentów z własnej inicjatywy, jeżeli Twój pracodawca nie zaznaczył w ofercie, że chce je zobaczyć. Dopisz w CV formułkę: "Referencje dostępne na życzenie".

Curriculum Vitae powinno być czyste i estetyczne. Czcionka musi być czytelna a tekst rozmieszczony tak na stronie, żeby dobrze się go czytało.
CV powinno być zwięzłe i konkretne. Powinno zawierać krótkie ale konkretne fakty.
Informacje na temat wykształcenia zacznij od ostatniej uczelni, którą ukończyłaś/eś. Jeśli jesteś w trakcie nauki koniecznie to zaznacz.
Podobnie jest w przypadku zdobytych wcześniej przez ciebie doświadczeń zawodowych. Zawsze podawaj je w kolejności od najnowszych do najstarszych.
Jeżeli posiadasz jakieś dodatkowe umiejętności i zainteresowania wspomnij o nich, pod warunkiem, że mogą być one istotne dla pracodawcy.



 
Copyright © 2011 LTC Sp. z o.o.